Bok Tråden
+7
Volodarskii
Kakashi Sensei
Niklas (SoL)
FlakeyMetal 一匹狼
Dark Samus Nemesis
Reven
Mike's ghost
11 posters
:: Off Topic :: Generellt Forum
Side 1 av 5
Side 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Bok Tråden
Her anbefaler du bøker, forteller om hva de handler om
og gir dem en karakter. Eks.
Jeg anbefaler boken, Dødslekene. Den handler om en jente. Hun vokser opp i distrikt 12. Vi befinner oss i landet som ble kalt USA, Før miljøkattasrofene og krigen. Landet har blitt til ett udemokratiskt land. Det er 12 distrikter, hvert distrikt er omtrent som ett fylke. Og i midten av alle distriktene har vi Capitol, hovedstaden. I distrikt 12 er det ikke uvanelig å sulte i hjel. Det er forbud mot å gå ut byen, for å foreks. Jakte. Hvert år trekkes det ut en gutt og en jente, mellom 12 og 18. Som skal ut på en utendørs arena. Reglene er simple, den siste overlevende vinner. En gang var det et distrikt som sluttet å følge ordene til Capitol, distrikt 13 het det. Men så sente regjeringen mutanter til distriktet å tilintetgjorde det...
Min karakter: 6/6
og gir dem en karakter. Eks.
Jeg anbefaler boken, Dødslekene. Den handler om en jente. Hun vokser opp i distrikt 12. Vi befinner oss i landet som ble kalt USA, Før miljøkattasrofene og krigen. Landet har blitt til ett udemokratiskt land. Det er 12 distrikter, hvert distrikt er omtrent som ett fylke. Og i midten av alle distriktene har vi Capitol, hovedstaden. I distrikt 12 er det ikke uvanelig å sulte i hjel. Det er forbud mot å gå ut byen, for å foreks. Jakte. Hvert år trekkes det ut en gutt og en jente, mellom 12 og 18. Som skal ut på en utendørs arena. Reglene er simple, den siste overlevende vinner. En gang var det et distrikt som sluttet å følge ordene til Capitol, distrikt 13 het det. Men så sente regjeringen mutanter til distriktet å tilintetgjorde det...
Mike's ghost- Legend and Saint of THS
- Antall Innlegg : 877
Re: Bok Tråden
Jeg anbefaler "Den Mørke Materien" av Phillip Pullman.
En episk historie som vil lime deg fast fra start til slutt. Eller... Starten på første bok er litt treg, men når den kommer seg, vil du aldri slippe den igjen.
bok 2...? ELSK
Bok 3?......... ELLLSK!!! <3
6/6
En episk historie som vil lime deg fast fra start til slutt. Eller... Starten på første bok er litt treg, men når den kommer seg, vil du aldri slippe den igjen.
bok 2...? ELSK
Bok 3?......... ELLLSK!!! <3
6/6
Reven- Legend and Saint of THS
- Antall Innlegg : 2437
Selv om det er regnet som en barnebok, er Hobbitten fortsatt veldig verdt å ta en kikk på. Boken handler om hobbitten Bilbo Baggins som reiser på skattejakt med 14(?) dverger gjennom store deler av middgard. Anbefales på det varmeste<3
9/10
9/10
Dark Samus Nemesis- Knight of THS
- Antall Innlegg : 1512
Haha! Hobbiten <3
En annen sak er Eragon-serien. 10/10
En annen sak er Eragon-serien. 10/10
Reven- Legend and Saint of THS
- Antall Innlegg : 2437
Jeg anbefaler Donald pocket nummer 264, fordi den er morsom.
8/10
8/10
FlakeyMetal 一匹狼- Soldier of THS
- Antall Innlegg : 652
jeg anbefaler ringenes herre 1 boken, masse gode skildringer fra en fantastisk verden, dessvere er den litt tung lest.
8/10
8/10
Niklas (SoL)- Brawling God
- Antall Innlegg : 2867
Master Ike: Har lest den på engelsk, noe jeg også anbefaler deg å gjøre.
Jonaskram: Lest begge seriene du nevner.
DSN: Har lest Hobbiten og er enig i at det er en fantastisk bok.
SoL: Har faktisk ikk lest, for vell gjøre det en eller gang når jeg har tid.
Anbefaler Phenomena serien, lett lest Fanatsy som definitiv re verdt å sjekke ut.
8/10
Jonaskram: Lest begge seriene du nevner.
DSN: Har lest Hobbiten og er enig i at det er en fantastisk bok.
SoL: Har faktisk ikk lest, for vell gjøre det en eller gang når jeg har tid.
Anbefaler Phenomena serien, lett lest Fanatsy som definitiv re verdt å sjekke ut.
8/10
Kakashi Sensei- Lord of THS
- Antall Innlegg : 2074
Du Kakashi er en bokorm.
Volodarskii- Knight of THS
- Antall Innlegg : 1231
Niklas (SoL) skrev:jeg anbefaler ringenes herre 1 boken, masse gode skildringer fra en fantastisk verden, dessvere er den litt tung lest.
8/10
Litt tunglest er den. Men flyten går mye bedre om man leser den på engelsk, faktisk. Men så liker jeg egentlig mye bedre å lese på engelsk da. Mest for å slippe mange av de latterlige oversettelsene.
Nintendodude skrev:Du Kakashi er en bokorm.
Vet det, Fantasy bøker for the win!
Anbefaler Robinson Crusoe. En fantastisk fortelling om en mann som heter Robinson Crusoe, som vil reise hjemme i fra og se verden. Han møter mange hindringer på sin vei, og går fra det ene problemet til det andre. Til slutt ender han opp på en øde øy som eneste overlevende etter en stor storm på sjøen. Og her må Robinson gjøre alt for å overlveve, og da har han ikke bare medgang. Han må gjennom mange utfordringer for å overleve og problemene strømmer på igjen. Og så en dag merker han...
Dette er en bok som de fleste ville satt pris på. En av mine favorittbøker, og den er god og spennende fra start til slutt. 6/6
Dette er en bok som de fleste ville satt pris på. En av mine favorittbøker, og den er god og spennende fra start til slutt. 6/6
Noen som kan anbefale meg en god pocket? En som passer fint å ta med seg på bussen, f.eks. Da tenker jeg ikke på Donald pocket altså, men vanlige bøker i pocketformat.
tror noen av phenomena bøkene som kakashi anbefalte finnes i pocket format.
Vi befinner oss i Japan for tusen år siden. I en sekt kalt de skulte, bor Tomatsu. En helt normal gutt, tror i hvertfall han. Helt til krigen rammer de skultes landsby. En krigsherre kalt Lida, av Arai klanen. Angriper landbyen. Og Tomatsu får en mektig fiende. Lida svinger sverdet mot Tomatsu, men Tomatsu deles i to deler hvor den ene er en illusjon. han flykter fra landsbyen men to soldater forfølger han. han møter på Shigeru, en mektig mann og Arvingen til Otori klan. Han dreper de to soldatene og redder livet til Tomatsu. Han vill addoptere Tomatsu, av en ukjent grunn. Tomatsu som bare var en helt vanelig bonde sønn, Eller?
Tittel Historien om Otori-klanen
Forfatter: Lian Hearn
Sjanger: Fantasy.
antall böker: 5
Finnes i pocket format!
Liker ikke Phenomena. Ikke bare fordi at det tar ca en dag å lese ut en bok. Men mest fordi de er litt barnslig..
Tittel Historien om Otori-klanen
Forfatter: Lian Hearn
Sjanger: Fantasy.
antall böker: 5
Finnes i pocket format!
Liker ikke Phenomena. Ikke bare fordi at det tar ca en dag å lese ut en bok. Men mest fordi de er litt barnslig..
Mike's ghost- Legend and Saint of THS
- Antall Innlegg : 877
DSN: Er ganske sikker på at Phenomena bøkene finnes i pocket.
Nintendodude: Ikke fantasy? Nei da blir definitivt ikke et kjøp!
Master Ike: Høres spennende ut, kansjke jeg kjøper den
Nintendodude: Ikke fantasy? Nei da blir definitivt ikke et kjøp!
Master Ike: Høres spennende ut, kansjke jeg kjøper den
Kan jo bare låne den på biblioteket da KS.
Leser bare Fantasy bøker, så de bøkene står jeg over.
Liker ikke så godt krim. Men Snømannen høres litt spennende ut.
jeg leser bare fantasy, men jeg leser veldigt sjeldent bøker.
Er nettopp ferdig med Snømannen, og jeg kommer ALDRI til å like snømenn lenger. Gawd, den snømannen er kjip!
Anbefaler også The Complete Hitchhikers Guide to the Galaxy. Hva er seks multiplisert med ni?
Høres ut som en idiotisk bok, så jeg gidder nok ikke å kjøpe den.
Anbefaler Hobbiten til alle Ringenes Herre og/eller fantasy fan. Det er en lett lest og kort bok om Bilbos fantastiske eventyr. En av de beste bøkene jeg har lest.
10/10
Anbefaler Hobbiten til alle Ringenes Herre og/eller fantasy fan. Det er en lett lest og kort bok om Bilbos fantastiske eventyr. En av de beste bøkene jeg har lest.
10/10
Les FØR du kritiserer... Og hvis du ikke gidder bruke penger kan du låne på et bibliotek.
Jepp, ingen vits i å kjøpe bøker vet du.
Side 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
:: Off Topic :: Generellt Forum
Side 1 av 5