Debatt Tråden
+10
Mike's ghost
NinFreak
Dark Samus Nemesis
FlakeyMetal 一匹狼
Reven
TorLan
Kakashi Sensei
P-Dude
Niklas (SoL)
Ivor
14 posters
:: Off Topic :: Generellt Forum
Side 4 av 13
Side 4 av 13 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13
Re: Debatt Tråden
det er noen homofile prester, men såvidt jeg har skjønt er det et skille i kirken der den ene siden er positiv til homofili og den andre siden er negativ.
det er og værd og nevne at noen av de prestene som er homofili har av og til ikke fått lovt til og gjøre arbeidet sitt, mener det var noe om det i media om ikke altfor lenge siden.
det er og værd og nevne at noen av de prestene som er homofili har av og til ikke fått lovt til og gjøre arbeidet sitt, mener det var noe om det i media om ikke altfor lenge siden.
Niklas (SoL)- Brawling God
- Antall Innlegg : 2867
Noen ganger sliter jeg med og forstå kirken altså . Får lov til og være homofil prest men får ikke lov til og gjøre arbeidet sitt? Må være noe av det merkligste jeg har hørt. Kirken kunne nok også trengt en oppryddning når det gjelder det der.
FlakeyMetal 一匹狼- Soldier of THS
- Antall Innlegg : 652
Gidder ikke å kommentere hver enkel sak, så jeg sier meg bare min mening totalt sett om likestiling. Alle burde ha like rettigheter uansett legning, kjønn osv. 100 prosent likestiling!
Kakashi Sensei- Lord of THS
- Antall Innlegg : 2074
mobil123 skrev:Noen ganger sliter jeg med og forstå kirken altså . Får lov til og være homofil prest men får ikke lov til og gjøre arbeidet sitt? Må være noe av det merkligste jeg har hørt. Kirken kunne nok også trengt en oppryddning når det gjelder det der.
slik er det når det er gamle konservative biskoper.
Jepp, men selv de burde da forstå litt? puh, denne verdenen er rar .
homofili går jo imot kristen tro da..
Ja, jeg vet. Men vis det går i mot kristen tro hvorfor slapp dem en homofil prest inn in the first place? It does not make sence at all liksom
saken er nok ikke så enkel, han ene presten som var i media for ikke så lenge siden hdde jobbet som prest lenge før kirken til slutt fikk vite at han var homofil, og når kirken fant ut at han var homofil lot ikke de han gjøre sitt arbeid.heldigvis er media et kraftig verktøy og til slutt (om jeg ikke tar feil) fikk han lovt og fortsette sitt arbeid.
kan være at noe av det jeg sier er feil, ettersom det er noen månender siden denne saken var i media.
kan være at noe av det jeg sier er feil, ettersom det er noen månender siden denne saken var i media.
Ah, ok. Litt merkelig egentlig men sånn er det vist bare.
slik er det bare ja.... noen andre som har noe å si angående likestilling.
Denne diskusjonen trenger en oppfrisking. For det første, vet vi virkelig at kirken hater homofile? Jeg skal ikke påstå at jeg er en expert på kristendomm, men så vidt jeg vet er det ingenting i bibelen som direkte sier at homofili er en uting. Er det ikke også sånn at "gud" elsker alle mennesker? I så fall er det ifølge kristen tro ingenting direkte gale med homofili. Det eneste som den kristne tro ( så vidt jeg vet) sier i mot homofili er at det perfekte er mann sammen med kvinne. Så konklusjonen blir da at i følge kristen tro er homofili ikke noe direkte galt, men det er heller ikke perfekt. Det er også sånn at det er en del prester i dag som aksepterer homofili, mens andre gjør det. Dette tro jeg har mer med gamle fordommer en kristendommen selv. Så de gamle konservative prestene/biskopene ser ikke negativt på homofili fordi det er i mot deres tro, men for det de enda har noen gamle fordommer som fantes i gammel tid.
Litt rotete formulert kansjke, men jeg håper jeg fikk fram budskapet. Jeg vill også påpeke at dette er bare en teori og ikke noe mer. And just for det rekord, jeg er ateist og ikke kristen.
Litt rotete formulert kansjke, men jeg håper jeg fikk fram budskapet. Jeg vill også påpeke at dette er bare en teori og ikke noe mer. And just for det rekord, jeg er ateist og ikke kristen.
Trur ikke det står at han hater de som er homofile, men at det er ganske kraftig galt og alt sånn. Men han sier faktisk at han hater noen, han hater dem som elsker vold . (kan dette fordi bestemor er kristen)
mobil123 skrev:Trur ikke det står at han hater de som er homofile, men at det er ganske kraftig galt og alt sånn. Men han sier faktisk at han hater noen, han hater dem som elsker vold . (kan dette fordi bestemor er kristen)
Gjør han det? Det viste jeg ikke. Og angående det med at han hater de som er voldelige. Homofile er jo ikke akkurat voldelige for å si det sånn
Nei vet, men sa det bare fordi du trudde at gud ikke hatet noen .
Jada, da lærte jeg også noe nytt, noe som alltid er positivt
Kakashi sensei skrev:Denne diskusjonen trenger en oppfrisking. For det første, vet vi virkelig at kirken hater homofile? Jeg skal ikke påstå at jeg er en expert på kristendomm, men så vidt jeg vet er det ingenting i bibelen som direkte sier at homofili er en uting. Er det ikke også sånn at "gud" elsker alle mennesker? I så fall er det ifølge kristen tro ingenting direkte gale med homofili. Det eneste som den kristne tro ( så vidt jeg vet) sier i mot homofili er at det perfekte er mann sammen med kvinne. Så konklusjonen blir da at i følge kristen tro er homofili ikke noe direkte galt, men det er heller ikke perfekt. Det er også sånn at det er en del prester i dag som aksepterer homofili, mens andre gjør det. Dette tro jeg har mer med gamle fordommer en kristendommen selv. Så de gamle konservative prestene/biskopene ser ikke negativt på homofili fordi det er i mot deres tro, men for det de enda har noen gamle fordommer som fantes i gammel tid.
jeg skjønner hva du vil frem til og det har nok med fordommer ja, men de fordommene er jo der på grunn av at prester er kristne.
det er nok mange som har akseptert det, men det er helst de yngre en de gamle konservative kristne.
mobil123 skrev:Trur ikke det står at han hater de som er homofile, men at det er ganske kraftig galt og alt sånn. Men han sier faktisk at han hater noen, han hater dem som elsker vold . (kan dette fordi bestemor er kristen)
det du sier her er nok rett ja, har ingen kristne i familien så jeg kan ikke så mye om hva som står i bibelen.
På tide å starte en ny debatt:
Spiller ungdommer for mye? Og hvis vi gjør det; hva er konsekvensene?
Spiller ungdommer for mye? Og hvis vi gjør det; hva er konsekvensene?
Reven- Legend and Saint of THS
- Antall Innlegg : 2437
Vill si de fleste ungdommer spiller sånn passe mye, men det finnes noen som spiller litt mer en det som er bra. Dessverre går jeg nok under denne katogorien og konsekvensene blir blant annet at man får få venner og at man ikke er noe særlig med andre. Heldighvis har det også positive sider, jeg har blant annet et veldig godt forhold til foreldrene mine, som er litt på grunn av at jeg er hjemme ganske mye. (Spiller)
Hahahaha! Jeg starta denne tråden grunnet mine foreldres syn på spilling -_-
Reven- Legend and Saint of THS
- Antall Innlegg : 2437
Kakashi sensei skrev:Vill si de fleste ungdommer spiller sånn passe mye, men det finnes noen som spiller litt mer en det som er bra. Dessverre går jeg nok under denne katogorien og konsekvensene blir blant annet at man får få venner og at man ikke er noe særlig med andre. Heldighvis har det også positive sider, jeg har blant annet et veldig godt forhold til foreldrene mine, som er litt på grunn av at jeg er hjemme ganske mye. (Spiller)
får vel si meg enig i dette
Reven skrev:Hahahaha! Jeg starta denne tråden grunnet mine foreldres syn på spilling -_-
og det synet er negativt?
Pffft. Foreldre sier så mye teit.
Spilling, spesielt online, er lærerikt (språk, reflekser, logikk osv), engasjerende og sosialt på internasjonalt nivå.
Spilling, spesielt online, er lærerikt (språk, reflekser, logikk osv), engasjerende og sosialt på internasjonalt nivå.
kunne ikke vært mer enig, heldigvis er mine foreldre ganske positiv til spilling
Heldigvis spiller faren min Graw2 (Ghost reacon advanced warfighter 2) daglig online Så nei han er ikke negativ til spilling...
Mike's ghost- Legend and Saint of THS
- Antall Innlegg : 877
Side 4 av 13 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13
:: Off Topic :: Generellt Forum
Side 4 av 13